مردا چطور از اقتدارشون استفاده میکنن؟؟

از اوجائیکه اقتدار ایجاد قدرت میکنه:عموما مردها از اقتدار

ترجمه ی غلط ِسُلطه رو برداشت می کنن!

(بشین)

(به من نگاه کن)

(اگر یکبار دیگه حرف بزنی)

(می خوای بخواه، نمی خوای نخواه)

(صدات در نیاد)

(گفتم برنج بزار)

مردای سلطه گر تو محیط خونواده فرعون هستن و ادعای خدایی می کنن.

گاهی هم مردا فکر می کنن که خانما دنبال زن سالاری هستن. این کاملا غلطه! زن برای

شکستن ِسلطه ی ِمرد به سمت سالار شدن حرکت می کنه، و قصدش هم فرمانروایی نیست بلکه

خواستن ِ محبت بجای ِ سلطه گری هست :*

چرا خدا مرد رو مقتدر آفریده؟

آیا هدف خدا سلطه مرد بر زن بوده؟

خداوند در سوره نساء آیه 34 می فرماید: الرجال قوامون علی النساء

آیا معنای این آیه برتری بر زن و مرد سالاری است؟

قوامون یعنی چی؟

معمولا نهالی که ضعیفه رو با یه چوب همایل می کنن تا خم نشه و نهال به اون تکیه کنه

عرب به این همایل قوام میگن. قوام یعنی برپاکننده،نگهدارنده و پایه

پس بنابرقول قرآن مردها نگهدارنده و تکیه گاه زنها هستن تا اونا نشکنن.


حالا این تکیه گاه چه خصوصیاتی باید داشته باشه؟

1. محکم باشه: انسان به جایی تکیه می کنه که محکم بوده وسست نباشه  پس مرد مقتدر باید

محکم باشه مردی که دهان بینه و تا مسئله ای پیش میاد نگاه می کنه ببینه پدر و مادرش چی می

گن مرد سستیه! زنها از مرد سست بیزارن.. خیلی وقتها سستی ِمرد اجازه ِگفتن خیلی حرفها رو به

زن  نمی ده چون مرد به علت سستی سریع (های و هوی) می کنه.


2. امن باشه: انسان اگر حس کنه تکیه گاهش امن نیست و احتمال فرو ریختن داره به اون تکیه نمی

کنه،اعضای خانواده باید امنیت رو در پدر احساس کنن تا بتونن مشکلاتشون رو باهاش درمیون بذارن

مرد مقتدر بجای تهدید، فشار و اضطراب؛ به خانواده اش تأمین می ده مردی امنه که وقتی همسرش

اظهار نا امنی می کنه بهش امنیت بده.

مثال:
زن :با این مشکلات اقتصادی چطوری زندگی کنیم؟

مرد: من اینجا چکارم؟ اول خدای رازق بعد من هستم. اصلا نترس)

-اگر مرد تکیه گاه امنی باشه، زن که ذاتا تکیه خواه هس از این تکیه گاه لذت می بره!


این موارد به صورت کلی و حاصل آزمایشات و تستهای متفاوتی بوده که به دست اومدن.

من با خوندنش واقعا لذت میبرم.. و به خوب بودن ِ همسرم مطمئن تر میشم :* دلبندم تو بهترینی:*